Ta strona zapisuje w Twoim urządzeniu krótkie informacje tekstowe zwane plikami cookies (ciasteczkami). Są one wykorzystywane do zapisywania indywidualnych preferencji użytkownika, umożliwiają logowanie się do serwisu, pomagają w zbieraniu statystyk Twojej aktywności na stronie. W każdej chwili możesz zablokować lub ograniczyć umieszczanie plików cookies (ciasteczek) w Twoim urządzeniu zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej. Ustawienie lub pozostawienie ustawienia przeglądarki na akceptację cookies (ciasteczek) oznacza wyrażenie przez Ciebie świadomej zgody na takie praktyki.

OK, rozumiem i akceptuję
ETS a lotnictwo


30.05.2017 podczas posiedzenia komisji ENVI dyskutowana była kwestia kontynuacji ograniczania zakresu działalności lotniczej i przygotowania do wdrożenia globalnego środka rynkowego od 2021r.

Tematem przewodnim dyskusji było zagadnienie zagrożenia emisją szkodliwych dla środowiska gazów (dwutlenek węgla, siarczany) które są efektem szybkiego rozwoju globalnego lotnictwa. Temat jest wart zastanowienia albowiem z prognoz analityków wynika, że emisja spalin emitowanych przez sektor lotniczy do roku 2050 wzrośnie prawie czterokrotnie w porównaniu z rokiem 2010, co bez wątpienia będzie miało wpływ na negatywne dla globalnego klimatu zjawisko efektu cieplarnianego. 

W celu ograniczenia emisji spalin zaproponowano rozwiązania takie jak: dołączenie sektora lotniczego do unijnego systemu handlu uprawnieniami do emisji czyli (EU ETS). Oraz przeanalizowanie możliwości wykorzystywania przez sektor lotniczy biopaliw.