Ta strona zapisuje w Twoim urządzeniu krótkie informacje tekstowe zwane plikami cookies (ciasteczkami). Są one wykorzystywane do zapisywania indywidualnych preferencji użytkownika, umożliwiają logowanie się do serwisu, pomagają w zbieraniu statystyk Twojej aktywności na stronie. W każdej chwili możesz zablokować lub ograniczyć umieszczanie plików cookies (ciasteczek) w Twoim urządzeniu zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej. Ustawienie lub pozostawienie ustawienia przeglądarki na akceptację cookies (ciasteczek) oznacza wyrażenie przez Ciebie świadomej zgody na takie praktyki.

OK, rozumiem i akceptuję
Erasmus+ i nauczanie o UE na komisji CULT


Dzisiejsze posiedzenie Komisji Kultury i Edukacji (CULT) rozpoczęte zostało głosowaniem nad sprawozdaniem pt. "W kierunku aktu o jednolitym rynku cyfrowym".

Po głosowaniach odbyły się dyskusje na temat dotyczący nauczania o Unii Europejskiej w szkołach wszystkich krajów członkowskich. Docelowo miałyby zostać wprowadzone 2 dodatkowe przedmioty nauczania: nauka o UE (poruszająca zagadnienia od strony historycznej, geograficznej) oraz nauka obywatelska (związana z tematami tolerancji, kultury, równouprawnień). Podczas dyskusji poruszono także kwestie związane z nauczaniem w obozach dla uchodźców oraz edukacji o Unii Europejskiej w państwach bałkańskich. W projekcie przewidziano również utworzenie w każdym z państw członkowskich przynajmniej jednej agencji, która miałaby zająć się kształceniem nauczycieli uprawnionych do nauczania o UE (zakończonych certyfikatem).

Kolejny punkt posiedzenia komisji CULT dotyczył programu "Erasmus+ i inne narzędzia wspomagania mobilności w kształceniu i szkoleniu zawodowym, podejście zakładające uczenie się przez całe życie". Poruszano kwestie m.in.: problemów w systemach edukacji państw członkowskich skutkujące przedwczesnym porzucaniem edukacji w szkołach oraz podstawowych problemach programu Erasmus+ tj. zwiększenie liczby uczestników nawet w formie wolontariatu (dla ubogich rodzin) oraz upraszczaniu procedur. Spotkanie komisji zakończono prezentacją pt.: "Międzynarodowy wymiar szkolnictwa wyższego: wyzwania i strategie", poruszającą sprawy ekonomiczne przedsięwzięcia, rekrutacji specjalistów oraz mobilności osób biorących udział w projekcie.