Ta strona zapisuje w Twoim urządzeniu krótkie informacje tekstowe zwane plikami cookies (ciasteczkami). Są one wykorzystywane do zapisywania indywidualnych preferencji użytkownika, umożliwiają logowanie się do serwisu, pomagają w zbieraniu statystyk Twojej aktywności na stronie. W każdej chwili możesz zablokować lub ograniczyć umieszczanie plików cookies (ciasteczek) w Twoim urządzeniu zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej. Ustawienie lub pozostawienie ustawienia przeglądarki na akceptację cookies (ciasteczek) oznacza wyrażenie przez Ciebie świadomej zgody na takie praktyki.

OK, rozumiem i akceptuję
Jadwiga Wiśniewska w obronie polskich przewoźników


Jadwiga Wiśniewska w obronie polskich przewoźników

 

Eurodeputowana PiS Jadwiga Wiśniewska  składa pytanie do Komisji Europejskiej dotyczące przepisów, jakie Francja nałożyła w ubiegłym roku na przewoźników.

"We wrześniu 2020 r. Francja, nie zważając na brak infrastruktury hotelowej, wprowadziła zakaz odpoczynku dla kierowców w pojazdach do 3,5 tony. Za niedostosowanie się do nowych przepisów na przewoźników czekają mandaty do 3 000 euro" – wskazuje eurodeputowana.

Niestety, podkreśla polska polityk, dostępne miejsca noclegowe są o bardzo niskim standardzie sanitarnym, co w warunkach pandemii naraża kierowców na poważne ryzyko zakażenia COVID-19, a tym samym ciężkie problemy zdrowotne. Jak dodaje Wiśniewska, Francja nie zapewnia również wystarczającej liczby miejsc na parkingach strzeżonych, co powoduje, że kierowcy zmuszeni są do pozostawiania samochodów wraz z ładunkiem na parkingach niestrzeżonych, w konsekwencji czego przedsiębiorcy narażeni są na częste kradzieże powodujące dotkliwe straty.

W tym kontekście eurodeputowana PiS pyta, jakie działania planuje podjąć Komisja w celu ochrony praw przedsiębiorstw świadczących transgraniczne usługi transportowe na terenie UE, a także, czy podejmie dialog ze stroną francuską, by krzywdzące i dyskryminujące przepisy zostały uchylone lub przynajmniej zawieszone na czas trwania pandemii COVID-19.

Ponadto Wiśniewska chce wiedzieć, czy KE pracuje nad ustanowieniem norm i procedur certyfikacji dla bezpiecznych i chronionych parkingów, w tym odpowiednich miejsc odpoczynku dla kierowców.