Ta strona zapisuje w Twoim urządzeniu krótkie informacje tekstowe zwane plikami cookies (ciasteczkami). Są one wykorzystywane do zapisywania indywidualnych preferencji użytkownika, umożliwiają logowanie się do serwisu, pomagają w zbieraniu statystyk Twojej aktywności na stronie. W każdej chwili możesz zablokować lub ograniczyć umieszczanie plików cookies (ciasteczek) w Twoim urządzeniu zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej. Ustawienie lub pozostawienie ustawienia przeglądarki na akceptację cookies (ciasteczek) oznacza wyrażenie przez Ciebie świadomej zgody na takie praktyki.

OK, rozumiem i akceptuję
Nowy kształt dyrektywy dotyczącej emisji ze średnich obiektów spalania (MCP)


W Parlamencie Europejskim w Strasburgu odbyła się debata na temat nowej dyrektywy o ograniczaniu emisji niektórych substancji do powietrza ze średnich obiektów spalania.
Podczas debaty europosłanka Jadwiga Wiśniewska wyraziła satysfakcję z ostatecznego kształtu Dyrektywy uwzględniającej zastrzeżenia różnych środowisk, w tym sektora ciepłownictwa funkcjonującego w oparciu o konwencjonalne źródła energetyczne.

"W Polsce instalacje ciepłownicze oparte są głównie na węglu, czyli surowcu, którego mamy pod dostatkiem" - zaznaczyła. Europoseł PiS podkreśliła, że polskie instalacje przeszły niedawno modernizację wymaganą przez prawo krajowe. "Zbyt szybkie nałożenie na instalacje ciepłownicze obowiązku dalszej modernizacji prowadziłoby do drastycznego podniesienia kosztów, a w efekcie być może ich zamknięcia i zwiększenia stosowania indywidualnych systemów ogrzewania, co prowadziłoby do zwiększenia emisji, bo te systemy trudniej kontrolować pod względem emisji"

"Możliwość wyłączenia przez państwa tego typu instalacji z konieczności stosowania zaostrzonych limitów do 2030 roku jest zatem przejawem zdrowego rozsądku" - dodała.
Według Europoseł PiS pomiary emisji powinny być przeprowadzane w stabilnych warunkach przy reprezentatywnym, równomiernym obciążeniu z uwzględnieniem starannej kontroli realizowania limitów, co obnażył skandal VW z fałszowaniem pomiarów emisji w przemyśle motoryzacyjnym.