22 czerwca 2017 roku w Brukseli komisja ENVI wymieniła poglądy z uczestniczącymi w spotkaniu na temat oceny REFIT dyrektywy w sprawie jakości paliw.
Głównym celem projektu jest polepszenie jakości powietrza oraz zredukowanie emisji gazów cieplarnianych. Priorytetem jest ograniczenie substancji, które zanieczyszczają powietrze (m. in. tlenki siarki i ołów). Są ustalane limity dotyczące ciśnienia pary benzyny, po to, by znaleźć sposób na ograniczenie oparów benzynowych (które mają zły wpływ na zdrowie). Paliwa mają być dostosowane do silników w taki sposób, aby go nie uszkadzać (np. wysoki odsetek siarki w paliwie powoduje, że katalizator w silnikach nie może dobrze działać). Wg komisji w paliwach jest za dużo dodatków i trzeba dążyć do ich ograniczenia (np. zawartość etanolu w benzynie nie może przekroczyć 10%). Przedstawiono wykres, z którego wynikało, iż od roku 1995 pomimo znacznego rozwoju substancji zanieczyszczających, ich ilość została znacznie zredukowana.
Dyrektywa nie mówi o pełnej harmonizacji jakości paliw, ale wspomina tylko o wymogach minimalnych, co sprawia, że w państwach członkowskich istnieje bardzo duża rozbieżność w jakości paliw. Bardzo ciężkie, a wręcz mało możliwe będzie ujednolicenie standardów paliw w państwach europejskich.
Komisja podsumowała, że dyrektywa w sprawie jakości paliw spełnia swój cel i realizuje założenia, więc powinna być dalej instrumentem, który będzie gwarantował wysoką jakość paliw, a tym samym bezpieczeństwo.