Ta strona zapisuje w Twoim urządzeniu krótkie informacje tekstowe zwane plikami cookies (ciasteczkami). Są one wykorzystywane do zapisywania indywidualnych preferencji użytkownika, umożliwiają logowanie się do serwisu, pomagają w zbieraniu statystyk Twojej aktywności na stronie. W każdej chwili możesz zablokować lub ograniczyć umieszczanie plików cookies (ciasteczek) w Twoim urządzeniu zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej. Ustawienie lub pozostawienie ustawienia przeglądarki na akceptację cookies (ciasteczek) oznacza wyrażenie przez Ciebie świadomej zgody na takie praktyki.

OK, rozumiem i akceptuję
Transport żywych zwierząt na duże odległości


15 kwietnia 2016 r. spotkała się Grupa ds. Dobrostanu i Ochrony Zwierząt, aby omówić kwestię dobrostanu zwierząt transportowanych na duże odległości w celu tuczenia lub uboju.

Podczas spotkania powołana została nowa grupa robocza posłów do PE ds. transportu żywych zwierząt. Tej strategicznie ważnej grupie roboczej przewodniczy posłanka do PE Maria Noichl, która wraz z wieloma znaczącymi posłami do PE będzie wspierać i promować środki, które ostatecznie doprowadzą do tak bardzo potrzebnej zmiany rozporządzenia w sprawie transportu (WE) nr 1/2005.

Podczas spotkania poświęconego transportowi żywych zwierząt na duże odległości, Pernille Fraas Johnson, Starszy Doradca Rolniczy z Dyrenes Beskyttelse, przedstawił ogólnoeuropejską kampanię zainicjowaną przez Eurogroup for Animals #StopTheTruck: Każdego roku co najmniej 1 mld sztuk drobiu i 37 mln sztuk żywego bydła, trzody chlewnej, owiec, kóz i koni transportowanych jest w UE i do krajów trzecich, kampania ta ma na celu ponowne włączenie tematu transportu żywych zwierząt na duże odległości do agendy politycznej i wzywa wszystkie rządy do poparcia wniosku o dokonanie przeglądu zgodnie z propozycją Niemiec, Holandii, Danii i Szwecji.

Niedawno opublikowana dokumentacja, zawierająca wyniki 352 dochodzeń przeprowadzonych na żywym transporterze zwierząt z UE do Turcji, została przedstawiona przez Sabrinę Gurtner, kierownika projektu w Tierschutzbund Zürich. Sabrina Gurtner stwierdziła, że "stwierdzono, iż 247 spośród skontrolowanych przewoźników zwierzęcych (70 %) dopuściło się jednego lub kilku naruszeń rozporządzenia UE w sprawie transportu (WE) nr 1/2005 i nie są to przypadkowe wypadki poszczególnych przedsiębiorstw transportowych, lecz raczej systematyczne naruszenia". W latach 2010-2015 systematycznie prowadzono dochodzenia.