Ta strona zapisuje w Twoim urządzeniu krótkie informacje tekstowe zwane plikami cookies (ciasteczkami). Są one wykorzystywane do zapisywania indywidualnych preferencji użytkownika, umożliwiają logowanie się do serwisu, pomagają w zbieraniu statystyk Twojej aktywności na stronie. W każdej chwili możesz zablokować lub ograniczyć umieszczanie plików cookies (ciasteczek) w Twoim urządzeniu zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej. Ustawienie lub pozostawienie ustawienia przeglądarki na akceptację cookies (ciasteczek) oznacza wyrażenie przez Ciebie świadomej zgody na takie praktyki.

OK, rozumiem i akceptuję
Unijna polityka klimatyzmu zabija europejski przemysł motoryzacyjny.


Przemysł motoryzacyjny w UE pogłębia się w kryzysie. Ideologiczne i nierealistyczne regulacje Zielonego Ładu powodują masowe zwolnienia pracowników (w tym w Polsce), cięcia finansowe i zamykanie kolejnych fabryk. Europosełowie z 23 państw członkowskich, w tym poseł Jadwiga Wisniewska, skierowali list do Komisji Europejskiej, domagając się głębokiego przeglądu prawa niszczącego konkurencyjność europejskiej motoryzacji.

Branża motoryzacyjna to perła w koronie europejskiego przemysłu - pracuje w niej prawie 13 milinów Europejczyków, w tym ponad 213 tysięcy w Polsce. Niestety, ideologia klimatyczna, forsowana przez liberalno-lewicową większość w Unii skutkuje dramatycznym spadkiem jej konkrecyjności i gigantycznym kryzysem. W Polsce prawie 1000 osób straci w tym roku pracę w fabrykach w Gliwicach i Bielsku-Białej.

Konieczne jest pilne działanie i dlatego europoseł Jadwiga Wiśniewska wraz z 117 posłami, reprezentujących 23 państwa członkowskie i 5 grup politycznych skierowała do KE list, domagając się przeglądu i zmiany najbardziej szkodliwych zapisów. Dotyczy to przede wszystkim:

  • regulacji dotyczące ograniczania emisji CO2, których producenci nie będą w stanie spełnić,
  • nakładania wielomiliardowych kar na producentów samochodów z silnikami spalinowymi,
  • wprowadzonego zakazu rejestracji nowych samochodów spalinowych.

Aby zachować swobodę, jaką oferuje indywidualna mobilność, konieczne jest odejście od dogmatycznego polegania wyłącznie na pojazdach elektrycznych i postawienie na bardziej zróżnicowaną i realistyczną strategię, taką jak pojazdy hybrydowe i inne potencjalnie wykonalne technologie.

Europosłowie wskazują, że wspólnym celem jako ustawodawców powinno być jest utrzymanie konkurencyjności europejskiego przemysłu motoryzacyjnego, który jest jednym z naszych kluczowych filarów strategicznej autonomii i dobrobytu gospodarczego.