30.05.2017 podczas posiedzenia komisji ENVI dyskutowana była kwestia kontynuacji ograniczania zakresu działalności lotniczej i przygotowania do wdrożenia globalnego środka rynkowego od 2021r.
Tematem przewodnim dyskusji było zagadnienie zagrożenia emisją szkodliwych dla środowiska gazów (dwutlenek węgla, siarczany) które są efektem szybkiego rozwoju globalnego lotnictwa. Temat jest wart zastanowienia albowiem z prognoz analityków wynika, że emisja spalin emitowanych przez sektor lotniczy do roku 2050 wzrośnie prawie czterokrotnie w porównaniu z rokiem 2010, co bez wątpienia będzie miało wpływ na negatywne dla globalnego klimatu zjawisko efektu cieplarnianego.
W celu ograniczenia emisji spalin zaproponowano rozwiązania takie jak: dołączenie sektora lotniczego do unijnego systemu handlu uprawnieniami do emisji czyli (EU ETS). Oraz przeanalizowanie możliwości wykorzystywania przez sektor lotniczy biopaliw.